fredag 2 januari 2015

Året som gick!

Dax för årets topp tre cykelledes. Vad vankas i år. Spänningen är olidlig!

 

ESS

Ändjurå sviiden seriäs. Glöm aldrig det. Första omgången av svenska endurokuppen gick över förväntan. Många deltagare, i snitt över hundra per deltävling om jag inte räknat fel. Alla verkar vara nöjda och glada. Proffsen kom... ja... vad kan man mer begära?


 
Martin Söderström får symbolisera hur Pro det var och Dödsbranten på SS6 blev kanske årets snackis och någon slags referens för resten av säsongen.

 

Engagemang

Engagemang behövs för att saker som ovan nämnda ESS skall bli verklighet. I stort sett över hela Sverige så verkar det ganska genomgående vara så att det är ett fåtal engagerade som ordnar för ett flertal intresserade. Lite lökigt med folk som inte orkar ta tag i saker utan bara såsar med. Engagemanget från funktionärer under ESS har dock varit relativt gott. Varje deltävling har haft en stab på mellan 10 och 30 funktionärer eller inblandade. Vilket ju är bra!
Men skall det hända nåt så får man hugga i och det borde gälla alla. Så enkelt är det. Ligger man å sölar framför Bonde söker fru, ja då blir det inte.
Nu kanske ni undrar varför den här ganska gnälliga biten finns med i en topp tre-lista? Och den här platsen hade varit upptagen av nåt annat om det inte hade varit för Creme Fraiche Bicycle Club som när de tillfrågades om att göra en deltävling inför ESS 2015 budade ihop ett gäng engagerade herrar utan att tveka. Så skare se ut!

Får passa på att under den här punkten tacka Etienne, Cruxet, Mia-Maria, Beo, Sjödell, Söderblom, Callertun, Ola, Jerker, Andreas, Ecke som gjorde Flottsbroendurot möjligt (hoppas jag inte glömde någon). Tack!

Min hojj

Inte så mycket att säga, den är grym! Och den har hållit i ett helt år?! Helt sjukt!

 
C-dale tog bilden där jag och min Banshee tvålar till en stenkista i GBG. Jag hade kunnat varit bättre men cykeln levererade.

Gott nytt år!


3 kommentarer:

  1. Du glömde fransmannen..

    SvaraRadera
  2. Mon diue! Hur kunde jag glömma fransmannen?! Skäms på mig.

    SvaraRadera
  3. Tack Anonym! ;-)
    Stalle, du är förlåten!

    SvaraRadera