fredag 21 september 2012

Bogesund med två värstingar.

Som jag nämnde häromdagen så fick jag låna en värstingjonne från Specialized Concept Store i några dagar. Tyvärr var ju schemat i veckan rätt så späckat så jag hann bara med två rundor på den.

Så på onsdagen tog jag med Värsting-Mattias på en svängom på Bogesund. Första gången överhuvudtaget för Mattias på Bogesund. Premiär för pannlampsrunda på Bogesund för min del.

Vi började vid Ellboda och drog stigen syd-öst ner mot Askrikefjärden. Så sjukt bra stig! Svagt utför hela vägen, klippor och gött första halvan och sen snabbt, snabbt sista biten ner mot havet.

Fortsatte österut längs Askrike och sen vek vi av norrut upp på blåa. Det hade regnat lite på eftermiddagen och var bitvis halt. Mörkt vare och trevligt att stå nere vid havet i snålblåst och bäckmörker.


Mattias närmar sig Freddans häll, en häll som normalt är svårforcerad men idag var omöjlig.

Sen svängde vi västerut mot Ellboda igen. Fruktansvärt lerigt på norrsidan, solen når aldrig ner där såhär års kan jag tänka. Sen vare klart för den här gången.


Dyrhojjen som är på allas läppar. Just här väldigt kladdig.

Det var svårt att testa dess fulla potential när det var så halt. Man kunde inte släppa på någe för rätt vare va så försvann hjulen under en. Men bomba kunde man!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar