måndag 4 juni 2012

Ronni James Dio... amenvafaaaaan...

Nu var det ju ett tag sen som gubben gubben Dio mulade och inget ont om dom döda men däremot har jag en fundering på hans anhängare. För hur många kan på allvar tycka att hans texter är ens det minsta bra?

Men... när Dio mulade så skapades det tributes åt höger och vänster. FB-grupper, sorgeväggar på festivaler med mera.
Betänk då att Dio är bara en av hundratals åldrande rockers. Snart så kommer Halford, Page/Plant, Ozzy å hela baletten att mula. Då kommer nog rockern sörja ihjäl sig.

Sen kan man ju fråga sig om man kan sörja till exempel Tom Araya om han skulle lägga grillorna på hyllan. Han har ju trots allt ägnat större delen av sitt liv åt att sjunga/vråla om hur många som skall dö, slaktas, mosas och så vidare. Det blir ju nån slags konsekvenshärdsmälta då.

Nä, var en äkta rocker och sluta hänga läpp!

3 kommentarer:

  1. Minnet av att vara en 10-årig pojke som sitter o glor sig vindögd på omslaget av Holy Diver för att det är så koolt, gör att RJD ändå är DIO! :)
    Sen så startade jag iofs inga FB-grupper mm, så ja det är lite märkligt.

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag så klart inte att det är bra att folk dör men det är dags för mer nytt på metalscenen, mycket gammal skåpmat som turnerar år efter år. På Sweden Rock headlinar Mötley Crue!?, Ljudgården gigar väl där också(fast de vill jag se)och sen Ozzy på stadion va det nu senast. Metal Town, kör väl Slayer o Anthrax mfl. Fräscht så det förslår! Fast folk måste ju inte dö, de kan ju hitta på nåt annat...
    Samtidigt vill jag se några av de så det är lite dubbelt det dära...:)

    SvaraRadera
  3. Vet inte om jag nämnde det med Sweden Rock och (jag tror) Arvika festivalen är ju de som går plus. Och där är det ju bara gamla örhängen. (according to Jojo).

    SvaraRadera