fredag 15 juni 2012

Sjuk + gaffel

Ja... nu är jag uppe i över en månad med ont i halsen. Inte så farligt ont men heller aldrig riktigt bra. Likadant är man lite småförkyld nästan jämt. Och tar man i på en runda så kan man ju ge sig på att man är pangförskyld dan efter.

Eller så är jag allergisk, borde kanske kolla det där...

Nåväl. Orbean får göra tjänst under en period och den lider ju av 73 graders gaffelvinkel och en kolfibergaffel som har sett sina bättre dagar. Nu har jag visserligen lovat att inte köpa nåt mer till Orbean men den här gaffeln kan man ju kanske offra på sig:
http://www.flyxii.com/products_1.asp?menuid=337&id=875
111 dollares fraktat. Tillkommer moms och tull på det.



485mm i AC-mått plus att jag måste använda styrlager som tar 1 1/8 till 1.5 så det bygger ju lite till. http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=CAN0094&avd=1&Ref=&artgrp=63&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std
Som visserligen kostar över 600 spänn men vafan... det får gå...

Sååååå. 440 + 5 = 445 är vad jag har idag och med 485 + 12 = 497. 497 - 445 = 52mm mer i höjd. Det borde innebära ungefär 2 grader flackare vinkel så då landar jag på körbara 71 grader.

Får väl åka hem och panta lite burkar.


6 kommentarer:

  1. Den gick av. Men det kanske inte är så konstigt. Jag måste banta åxå.

    Men den är hel igen och står på Spezialiced Concept Store och finar sig.

    SvaraRadera
  2. Baktriangeln? Dags för en transa till dig också kanske?

    SvaraRadera
  3. Ja det var kedjestaget som gick av. Min sjätte ram genom åren.

    SvaraRadera
  4. En Nicolai kanske, eller en såndär tjeckisk ståltanker till hoj?

    SvaraRadera
  5. Jag kanske bara skall sluta köpa XC-hojjar. Oavsett märke :-D

    SvaraRadera