söndag 1 juli 2012

Söndagstur den 1:a Juli

Gullefjun kom på besök. Så vi teamade upp Gullefjun, Bengan, Freddan och jag. Och dagen till ära hade jag bakat Chiabatta som jag hade laddat med blåmögelost, skinka, senap, tomat, majonäs, oliver och sist men inte minst, smör. Svartpeppar vare visst också.

Jag vet inte vad man skall säga om turen? Mycket fin var den även om det var blött och stannade man så blev man svårt mygganfrätt. Gullefjun var snabb uppför spyan, han visste nog inte att den är relativt lång. Freddan var snabb utför. Jag blev svettig.

Första forceringen av min nya spång klarades av. Den fungerade!


Och äntligen blev det dessutom sommar! Varmt och Richard tar endast med sig en vatteflaska. Mycket taktiskt! Men det är ju alltid lite extra spännande att testa bortglömda källor mitt i skogen. Vattnet var förvånansvärt kallt!

Snart dax för Hellas...

7 kommentarer:

  1. Det var nästan för varmt i dag, jag blir slak som en gammal mans lekamen när det blir så varmt och svettigt. Fast det märktes kanske på mitt ohemula efterblivande.....

    SvaraRadera
  2. Grymt kul runda, trevlig sällskap och mycket goda lunchmackor, tack o bock!

    Ang. vatten, är man pro (inte PRO) så är man... de är sätt snobbiga ändå de där XC-fräsarna, LVG-light liksom. =)

    Phett brett styre var helt ok... mycket att hålla i sig i när det går undan...

    Hörde jag Hell As? Jag e på!

    /Mr Spank 777

    SvaraRadera
  3. Ja gärna Hellas. Nu drog väl Richard på semester men det är ju inte raketforskning att hitta där.

    Jag har bjudit in PEF och Ricki till Bögesund på söndag den 8:e men jag tror Ricki är i Åre då så då får det kanske bli Hellas istället om det går. Återkommer om det.

    Stalle

    SvaraRadera
  4. Jag kommer nog att talla runt i Hellas nästa helg, kör gärna organized om det bjuds. Har ingen tydlig plan bara jag får köra lite nerför och så.

    /självplågaren

    SvaraRadera
  5. Jag har väl annat att syssla med än att släpa runt på vatten och annan förplägnad, som smörgås och annat.

    /G-fjun

    SvaraRadera
  6. Äta går bra, ja.

    /G-fjun

    SvaraRadera