måndag 30 juli 2012

Upplandsleden, Barkarby till Uppsala. Planeringen

Oj, oj va mycket som händer på en långrunda. Det får bli tre små inlägg om det här! Här är del 1.

Planering
* Inget sällskap - så går det om man utlyser övningen till en vardag med två dagars förvarning.
* Inga kartor - det hann jag inte skaffa det heller, fullt upp med familjen. Lyckades skriva ut lite från Lantmäteriets och Upplandsledens hemsida. I svart/vitt. Man såg knappt ett skit.
* En GPS-fil - jodå, Aron hänvisade mig en GPS-fil som Christer hade skapat. Men skall man ägna sig åt sånt så skall man nog ha en fräschare GPS än den här:
Jag tror den är sju år gammal och som jag till synes fick tejpa på ramen för styrstället har kommit bort. Dessutom var filen på typ 7000 punkter. Min GPS klarade 750 punkter/track. Det blev till att banta.
* Färdvägen blev följande - Bil till Barkarby. Upplandsled till Sigtuna. Väg till Hova. Upplandsled från Hova till Flottsund. En extra runda i Lunsen. Landsväg till Uppsala station. Upptåget till Upplands Väsby. Pendeltåg från UV till Sollentuna. Cykla från Sollentuna till Barbarby och sen bilen till Vallentuna. Puh!
* Vatten och Kung Stalles Maktkakor i ryggan. En extra slang stod jag och vägde i handen. Jävla tur att jag tog den såhär med facit i hand.
* Hey Ho, Let's Go!

Forts följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar