lördag 6 december 2014

Mökig Nötz

Freddan hörde av sig och undrade om jag ville vara med på ett gruppköp av Mucky Nutz. Och för er som inte vet vad Mucky Nutz är för nåt så är det en liten jävla skärm som är drygt en decimeter lång och som återfinns här och var på cyklar numer.

 
Ta en ordentlig titt på bilden ovan för det är inte lätt att sikta den lilla, lilla ursäkten till skärm. Varför i herrans namn vill man ha en sån? Och vad skulle den tillföra? Man slipper fem geggklumpar som annars skulle fastnat på gaffelbryggan?
Och nu kommer ju säkert nån gnälla att "har du provat" och nej, det har jag inte. Jag har däremot provat en beskärd del andra skärmar med det gemensamma att de är minst fyra gånger så stora och dessa skärmar minskar visserligen kletet markant men tydligen inte tillräckligt för att jag skulle vilja ha en skärm.
Mucky Nutzen påminner om  den här:
Som sålde som smör för några år sedan...
Och den här:
 
Som var jättepoppis för två år sen kanske.
 
Men varför finns de här tramsskärmarna? Oklart skulle jag säga. För är man på riktigt intresserad av att inte kladda ner sig och sin cykel så köper man nåt annat. Jag tror anledningen är att de är rätt så billiga och den vite medelålders mannen sitter hemma och har lite tråkigt. Ja, då kan man klicka hem den där saken som man egentligen inte behöver men som inte smärtar allt för mycket i plånboken men ändå stillar köpklådan. USPen (Unique Selling Point) är alltså leda. Smart får man lov att säga för Mucky Nutz lär väl garva hela vägen till banken. För man degar en hunka för nåt som förmodligen kostar 3 kronor att tillverka.
 
Men... Missförstå mig inte, det är inte så att jag inte tycker att man skall ha en skärm. Snarare tvärt om men ovan nämnda små inköpsursäkter behöver inte finnas.

2 kommentarer:

  1. Du ska ju inte ha en Mucky Nutz, du ska ha en marshguard. Tjockare och lite längre. Den stora fördelen med den typen av skärmar är att man inte sprutar lika mkt gegga på gaffelbenen och nedre lagret vid styret. Mindre gegga, mindre slitage, mer kärlek.

    SvaraRadera
  2. Jag skall ha snustorra stigar och solsken i blick. Och pepparkakor.

    SvaraRadera