torsdag 10 maj 2012

1000 låtar av 1000 artister

En herre vid namn Fredrik Bergström har ett finger med i spelet. Han och några andra har startat en grupp på FB där man skall sätta ihop en spellista på Spotify med tusen låter av tusen artister.


"För alla som jobbar med en spellista på Spotify: 1000 (olika) låtar av 1000 (olika) artister.Man skapar en spellista på Spotify och fyller den med 1000 låtar som betytt något för en i ens liv. Man ska kunna stå för varje vald låt. En artist får endast förekomma en gång. En låt får endast förekomma en gång. Covers är tillåtet."

Jag började gör en för några månader sen men fastnade inte riktigt. Det blev mest att jag plockade från gamla spellsitor. Men nu började jag om och körde med lite mer eftertanke. Men det kommer ta tid att bli klar (som om man inte hade nog att göra).
Här är min:
http://open.spotify.com/user/kungstalle/playlist/05cHV3W6ClqjXktjSPfLsW
Sätt igång att göra en du också. För som man säger... visa mig din Spotify-lista och jag skall säga dig vem du är.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar