tisdag 8 maj 2012

ICA och Konsum suger så hårt...

Jag var i Kista igår och gick till en så kallad invandrarbutik. Och vad dom rockar! Dels är priserna nästan för bra bitvis. Lite i billigaste laget...
5 kilo supergoda pickels för 29kr, typ 25kr för en burk på ICA vill jag minnas
2 kilo kalamatioliver för 59kr, 450gram för 44kr på Konsum
Lövbiff för 99kr ordinarie
Bra lamm för 69kr kilot
Och så vidare...

Plus att de har ett utbud som kör cirklar runt vilken ICA-affär som helst. Lamm i alla upptänkliga varanter inklusive testiklar och tunga. Gris likaså inklusive grifötter... i maj! Nötter, oljor, 20 sorters ris på säck, osv, osv i nästan all oändlighet.

Jag fick verkligen hejda mig för att inte köpa loss halva affären. Men jag kom hem med lite kul iallafall. Ciklider som skall grillas, en svart bön-sås som var fin. Plus annat.


2 kommentarer:

  1. Ciklider, kan det vara mkt mat på en sån?

    Var i Kista ligger den här butiken, jag kan behöva konstiga djurdelar ibland.....

    SvaraRadera
  2. Det var stora ciklider. De hette nåt annat men tillhörde familjen Ciklid.

    http://www.matrebellerna.se/butiker/matkanonen.aspx

    SvaraRadera