söndag 14 oktober 2012

Drawpper poast! Vinnaren är...

Jorå... man blev ju med höj och sänkbar sadelstolpe för ett tag sen. Å vare nå bra då? Jodå, det är nog så att det är bra. Det tar ett tag att vänja sig men sen så har man skitnödig freerajdstil mest hela tiden.


Det jag köpte vart en KindShock Dropzone. Jag hade inte så många alternativ eftersom jag ville ha lite setback och sen skulle den vara lååång. Sen var ju priset riktigt förmånligt. 1444kr fraktat och klart från Tyskland. Superlight bikeparts har ibland oförskämt låga priser.

























+ Löjligt billig
+ Steglös
+ Funkar (hittills) mycket bra

- Lite tung (600gram i längsta längden men då vägd utan reglage)
- Reglaget är lite i minsta laget

Sen fick jag möjlighet att testa en Specialized Command Post Black Lite. Och det var inte riktigt lika positiv överraskning som min bang for the bux-stolpe var. Tyvärr får jag väl lov att säga för det är synd att det inte matchar deras grymma hojjar.

























+ Hyffsat lätt

- Bara tre lägen (man missar ofta)
- Man fick "dutta" med rumpan för att den skulle åka ner
- Dyr
- Reglaget ser ut som en brödspade

Så det blev ett litet minitest av det hela. Och vinnaren är... KindShock. Och det med marginal. Synd på Spec att de tramsar bort vissa detaljer sådär. Skärpning!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, om Spesch-stolpen. Dessutom är fjädern bra mkt trögare på den än på KS så det är nästan jobbigt för tummen att trycka ner reglaget efter ett par timmars cykling.

    Dock tror jag att anledningen till att du fick dutta med arslet för att få ner CP-stolpen(commad post) beror på att det blir en ganska flack vinkel på den. Iaf av bilden att döma. Din roefv pressar ju rakt ner, men stolpen vill slajda lite lätt framåt, kan ha varit där det skiter sig. har ännu inte upplevt nåt sånt med min. Ifs bara testat den två turer, men ändå.

    SvaraRadera
  2. Ja fast det är fan flack vinkel på DropZonen åxå med rejäl setback. Och designar man det så kan man ju tycka att man kan ta med det i beräkningarna.

    Men de kanske har bättrat sig. Ricki tyckte ju som jag men både han å jag har ju testat stolpar från tidigare produktion.

    SvaraRadera