lördag 18 augusti 2012

Ännu längre sadelstolpe.

Jag har ju sen jag köpte mig en Epic med "compact-ram" blivit tråkad för hur sjuuuukt lång sadelstolpe jag har. Och det är den ju, eller kanske rättare sagt: Ramen är jävligt låg.


Sadelstolpen är 400mm och jag har den knappt 5mm från minimum insertion. Och med tanke på min vikt så är det lite i minsta laget.

På senare tid har jag upptäckt att jag sitter lite för lågt på pendelhojjen och idag så höjde jag till 805mm. Mätte på MTBen bara för att kolla och märker att den ligger på 795 med lite fluffigare sadel. Så det är säker 790 med samma sadel som på pendlaren. Så jag är 10-15mm kort och passerar då minimum insertion. Ergo... längre stolpe.

2 kommentarer:

  1. Köp en Gravity Dropper. Finns i 425mm och 5" drop. Konstruktion likt en rysk tanker, lär hålla för hårda grabbar som dig.

    SvaraRadera