tisdag 28 augusti 2012

Dubbelpremiär

Dax för pannlampa. Första rundan för i år men takterna sitter i. Freddan och jag halkade runt kring hemvärnsgården i månsken, bitvis mycket vatten men annars rätt så torrt.


Sen var det premiär för nåt helt fantastiskt gay. Ett stycke justerbar sadelstolpe.


Det fick bli en lite tveksam modell, Kind Shock Dropzone. Men det var faktiskt den enda som passade mig. 420mm lång och med lite setback. 125mm steglös justermån. Trevlig bekantskap får jag lov och säga även om jag ibland klickade på växeln när det var dax för att höja eller sänka. Träningsvärk fick jag efter att ha stått i skitnödig freerideposition mer än vanligt.


4 kommentarer:

  1. Men vilken stilig cyklist, iklädd friluftskläder av senaste snitt - snyggt OCH funktionellt!

    SvaraRadera
  2. Din cykel blir mer och mer förvirrad över sin genretillhörighet stalle. Först är den en självsäker xc-racer. Sen höjer du gaffeln till 120 och nu har du satt på en hisspinne. Vad ska det sluta? Fjäderdämpare och fyrkolvsok?

    SvaraRadera
  3. Lite besviken, jag trodde DU om någon kunde stå emot såna här trender....

    SvaraRadera
  4. De slängde ju den princip efter mig ju...

    SvaraRadera