söndag 9 november 2014

Ännu en söndag

Tanken var att Freddan och jag skulle fara till Åkersberga för lite Enduro och spana in sträckor för ett kommande rally men Comviq tyckte att jag inte skulle ha mer än sporadiskt med täckning just denna dag så vi missade hela avfärden. Sånt kan hända den bästa men nu hände det just oss. Hursom så tyckte vi att det dög gott med lite söndagsgubbcykling istället för Enduro så vi rullade sonika ner till Tjompen och anslöt med Billy, Janne och givetvis Tom som dagen till ära hade skaffat en av de räligaste mustascher som skådats. Må den växa till sig!
Vi körde som vanlig och det var halt som attan men nu börjar man få in hänget och det rullar på. Vi sladdar runt lite och det är väl som cykling är mest, trevligt.


Jannes bromsreglage går dock i botten efter en stund och han har tappat sprinten. Men snabbare än Lucky Luke drar sin picka så drar Janne upp ett buntband och buntar ihop reglaget. Snygg fix som funkar.


Sen avviker Billy och vi kör mot Löttingekullen, strax innan kullen avviker Tom på grund av att han helt enkelt kör fel. Eller är för långsam så han inte hinner se vart vi tar vägen. Så Freddan och jag kör vidare mot kullen och där slår vi, hör och häpna, igång Strava och sen så hetsar vi lite upp och ner för kullen tills Janne och Tom dyker upp igen.


 
Men sen tappar vi bort Tom och Janne igen men hittar Andreas istället. Sen kör vi hem utan större utsvävningar.
 
Nu har jag bloggat, oklart vad det skall tjäna till men ni fick ju njuta av bilderna i alla fall.

1 kommentar:

  1. Jag missade visst något i söndags.. Den där siluettbilden var riktigt fin. /Håkan

    SvaraRadera