lördag 29 november 2014

Momsen går ej att dra av på systembolagets produkter

Emil Lindgren skrev på för ett cykelmärke som heter Momsen. Kul att det ordnade sig. Tyvärr är det inte lika kul när man kollar in Momsen's cyklar.

Nåt slags 29erliknande med den nästan dinosauriemässiga gaffelvinkeln 71,5 grader. Och så nåt jävla kinkat överrör till det som grädde på moset. Nu är jag visserligen lite av ett fan av kinkade överrör som jag hellre ser än sadeltorn som om du frågar mig bara lägger till massa extra onödiga rör. Men att kinka överröret på en XC-räser och dessutom mitt på... nja.
 
Deras heldämpade Vipa är ju kanske inte heller nåt man garvar sig harmynt åt.
 
Men det är skit samma kanske för Emil för är det värsta uppbackningen så är det ju fett som attan. Men om man bara kollar in hojjarna så känns det ju lite som att skriva på för Biltema.

2 kommentarer:

  1. Vadårå, en känd cykelprofil säger ju "Dessutom ser ju ramen ut att ha många rätt!".

    SvaraRadera
  2. Vem är den kända cykelprofilen? VA? Svara mig!

    SvaraRadera