onsdag 18 januari 2012

En blogg, en växel, en kväll, en sup och två mackor

Det har varit dåligt med bloggande senaste veckan. Suget att skriva har inte riktigt vilja infinna sig. När man är arbeslös (ja så heter det, det heter inte "mellan två jobb") så är det lite svårt att vara introvert och att vilja stänga in sig i en bubbla och skriva nåt. Nej, man vill nog allra helst ta en jobbfika och prata om det gemensamma arbete man egentligen borde ha. Men nu har jag ju inte det, jobb alltså. Inte arbetskamrater heller följdaktligen.

Nåväl, håglöshet botas bäst med en tur på velocipeden. Sagt och gjort, pannlampa på och upp på single speeden och sen vara bara till att mata sig till ett leénde ute i svarta natten. Bra klipp och fint flyt, tror faktiskt att jag bara gjorde ett enda fel på hela rundan! Det är inget man skojar bort.
Och trots att jag är stolt ägare till en helt fantastisk high tech-hojj så hade jag fantastisk runda på min skabbecykel med bara bakbroms och den mycket omoderna vinkeln 72grader i fronten. Dessutom helstel. Men sån är MTB, det är kul nästan hur man än gör.

Väl hemma så skulle jag äta nåt, det har man ju hört skall vara bra efter att man har tränat. Så jag snodde ihop ett par mackor med ägg och sardeller. Givetvis på hembakt bröd. Och en sup till det, lite lite tyvärr. Men jag tränar ju så ofta så det går ju åt rätt så mycket sportdryck.



Hur långt jag cyklade? Inte en aning. Pulsen? Skulle inte tro det va. Vad jag minns är att jag svettades och flåsade bitvis rätt mycket.

Nu skall jag inte stretcha.

7 kommentarer:

  1. Återkom när du kan redovisa pulskurvor och WATT!!! Fun is not a factor...

    SvaraRadera
  2. Varför har du inget jobb?

    SvaraRadera
  3. För att Carnegie sparkade 30 pers och jag var en av dom.

    SvaraRadera
  4. Din sida är mongo om man vill markera och klippa i texten. vilken jävla skitblogg. Men det du skriver om MTB är så rätt så riktigt:-)

    SvaraRadera
  5. http://www.youtube.com/watch?v=CjqvLAs9t1Q&feature=related

    SvaraRadera