söndag 1 januari 2012

Nyrårscykling del 2 samt nyårsdagscykling

Nyårscyklingen avlöpte väl även om Freddan, allt enligt traditionen, körde omkull. Vi tappade nästan bort några också, även det enligt traditionen.

Här är kortisen om nyårscyklingen.
Även Eric skrev lite kort om spektaklet.
Å Ville...

Här är ytterligare två bilder från dagen.
Ville sköter inte sina sponsoråtaganden.



Gänget väntar på mig efter att ha forcerat Bällstaberget.


Turen gick i huvudsak kring Hemvärnsstugan och vi snurrade upp oss totalt. Mycket bra stigar där uppe! Vi var alla rätt så jämspelta idag så man kunde välja nästan vilka krångliga kombos som helst utan att tappa bort några (nästan). Så tempot var helt ok även om Ville stötte hela tiden men fick hållas. MTBing när det är som bäst!

Nyårdagen slapp jag vara bakis på så jag drog ut några timma på förmiddagen innan nederbörden kom. Magiskt fint även idag så jag stannade och fotade några gånger.





Så, nu har det gullats klart med fina bilder och nu så kommer vi till hård fakta. Jag letade lite stigar, en ny fetbra vid Norrlandsstigen. Svårt, svårt, svårt.


Den lilla snutten gjorde att man kunde få kanske femhundra meter ytterligare av kvalitétsstig.



5 kommentarer:

  1. Najs!! Blogga verkar vara det nya heta i Norrort. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja datainternet har ju precis kommit hit så man får ju passa på innan nån lantbrukare plöjjer av kabeln.

    SvaraRadera
  3. man kan ju tro du är fotograf och inte Bicycleta.
    Fotona är ju ubergrymish
    Andreas

    SvaraRadera
  4. Det är ju inte så svårt att ta bra bilder med så bra motiv. Men iofs... det är ju en konst att hitta motiv åxå.

    Men nån "bici" är jag ju inte, jag är en människa :-)

    SvaraRadera