fredag 27 januari 2012

Hemimpregnerat

Som jag berättade i detta lilla inlägg så testade jag att hemimpregnera lite plankor. Nu är det klart och det såg ut att bli en nästan vaxig yta och jag tror nog att det kan stå emot naturen rätt så bra. Jag byggde mig två spänger á 210 gånger 50 och släpade ut i naturen. Jag tyckte att det borde ju räcka med 210 men när man kom ut i naturen så var det som att man hade släpat ut två tändstickor!


Den ena räckte över bäcken som börjar bli ett blöthål. Den andra som skulle ersätta en redan befintlig men rasad spång räckte inte alls. Så kan det gå...

Nu ligger hursomhelst nya plankor "i blöt" så snart kan det byggas nya spänger!

Över och ut!


3 kommentarer:

  1. Ist es ins aushamra? Den som ersatte den halvraserade bron körde jag över i söndags, den kändes stabil. Var ligger den andra?

    SvaraRadera
  2. Den ligger på SS1. Så nu vet du :-D

    SvaraRadera