lördag 7 januari 2012

Ny-gammal pannlampa klar

I stort sett i alla fall. Det kan tänkas att jag kommer att byta två av linserna då det verkar vara två väldigt snäva 15graders linser som jag har hittat. Men mer pulver blev det ju, som jag nämnde i detta inlägg.

Hursomhelst, här är två jämförande bilder och först ut är en i stort sett original DX-lampa med en 25 graders lins istället för den trötta reflektorn som kommer med i paketet. En P7-lampa på lite under 1000 mA.


Och nu min uppgraderade som har Cree XM-L ledar och som tuffar på 1000 mA. Två 15graders linser och två 22 graders linser.


Helt klart en bra uppgradering måste jag säga. Trots att mitt hembygge har snävare linser så ger den också mer ljus runt om än DX-lampan samt att det är typ värsta lasern rakt fram. Så nu blire lite mer mörkercykling nu när dessutom vädret har ordnat till sig!

Begapa gärna bilderna i förstoringsläge. Då är det lättare att jämföra.

Peace, out!


2 kommentarer:

  1. Stalle,
    Är inte trenden single-speed, inga bromsar, ingen dämpare och naturligtvis ingen lampa i mörkerkörning!

    /Billy

    SvaraRadera
  2. Jo, och så trendkänslig som du är Billy så är det bara till att verkställa! :-D

    SvaraRadera