söndag 8 januari 2012

Söndagens cykling, det blir nog inte bättre än så

Årets bästa cykling, redan i Januari? Ja det är inte långt ifrån i alla fall för det var grymt bra. Vi träffades hemma hos mig för kaffe och mandelskorpor. Ville, Simon, Stefan och Johan anlände per velociped och sen dök Barkström upp. Turen bar av mot hemvärnsstugorna och det är ju bara för bra där! Och dagen till ära så var som sagt underlaget premium de luxe! Hårt, is, fästet där det var barmark var bättre än en högsommardag. Vi satte alla backar och tricks på löpande band. Man kunde glatt tilta omkull hojjen hur mycket som helst och det släppte i stort sett aldrig.
Tempot var rätt bra och jag tror Henrik fick vässa rätt bra och han skall, enligt uppgift, ha gått runt rätt många gånger. Johan bjöd på mekaniska trubbel i form av tappat hjul och två punkor.
Rössner mötte vi i backen upp från Villes dike, han hade inte läst ordentligt på forumet. Sen vek Henrik av vid Gävsjövägen, Stefan började få det lite tungt. Sen även jag en kort stund innan jag repade mig. Vi skildes åt nere vid Vallentunasjön och det är bara konstatera att det blir inte mycket bättre cykling än såhär.

Väderprognosen bjuder på lätt snöfall men inte mer än så. Så det kommer bli phet cykling de närmaste dagarna!

Läs Villes variant på hans töntiga blogg.

2 kommentarer: