onsdag 4 januari 2012

LED, ett citat och en tävling

Jag har tjackat nya ledar till lampan som hade pajjat en smula. Så nu blir det uppgraderat! Jag orkar inte byta elektroniken men bara genom att byta till effektivare ledar så kan jag bosta från ca 900 (testlabb) lumen till strax under 1500 (testlabb) lumen. Och som grädde på moset får jag dessutom längre driftstid.


Ledar klistrade i huset. Jag har klistrat med Arctic Silver Alu, ett tvåkomponents värmeledande klister. Cree XM-L är ledarna på allas läppar.



Nya linser och hållare, två ggr 15 grader och två ggr 22 grader. Alla av det famösa märket Carclo.

Jag hann få ihop så mycket så att jag kunde slå igång grejjerna och det lyser mycket! Ser ut att bli ännu ett lyckat projekt!
Skulle jag dessutom orka uppdatera elektroniken så borde jag kunna få ut nästan det dubbla antalet lumen ur lampan. Fett jao!


Dagen citat:
"Jag är inte intresserad av att se ens min egen puls, än mindre att se någon annans"
da PEF


Och till sist, vad är nu detta?



Inte helt oväntat är det cykelrelaterat., den ledtråden bjuckar jag på. Den som gissar rätt vinner nåt fint. Säkert, jag lovar! Världsapromise!

12 kommentarer:

  1. Den håller ihop kedjan så att du lätt kan montera kedjelåset:-)


    Vad vinner jag?!

    SvaraRadera
  2. Ser man ju direkt! En mojäng som ändrar slaglängden på dämparen. Konstigare än så är det inte.

    SvaraRadera
  3. sökte både på E-bay och Google (foton) med sökord som 110-140 plastic bike part etc, men icke...
    AD
    Kan man få nåt fint i a f?

    SvaraRadera
  4. "Vevlagermått" eller vad säger man "vevlagerhylsemått"

    SvaraRadera
  5. Ingen har rätt men de flesta rör sig i rätt område. Alltså kring vevpartiet. Fortsätt där :-D

    Stalle

    SvaraRadera
  6. Hjälp-grunk för inställning av kedjestyrare.

    SvaraRadera
  7. Bra där Freddan! Du vinner! Frågan är bara vad?

    SvaraRadera
  8. Jag e bäst! :)
    En monkeybiketur med blogg-kungen räcker...

    SvaraRadera
  9. Eller, jag tar tillbaka. Du lär ju fett många spons- prylar nu som storbloggare, tar nån sån. :)

    SvaraRadera
  10. Ja jag skall gräva fram nåt ur högen.

    SvaraRadera
  11. Klippkort till Gubbgrytet går också bra...

    SvaraRadera