lördag 28 januari 2012

Mulade gubbar

Först ut i listan är Christopher Hitchens som visst har tagit ner skylten. Tråkigt tycker jag. Spriten och rökat tog hans liv om jag förstått saken rätt.



Jag håller på å läser hans bok Du store gud?: hur religionen förgiftar allt. Mycket knepig bok, inte nog med att saken är trasslig. Karlns språk är tillkrånglat. Det är syftningar åt höger och vänster. Negationer, sida upp och sida ner.
För den som vill gotta sig åt lite jidder i ämnet religion så finns det lite att spisa på Tuben.

Å nummer två var ju Kim Jong Il. Denna stora lilla dvärg med extremt filmintresse och, givetvis, total avsaknad av medmänsklighet. Det är ingen man som jag kommer sakna, dock en man som jag tycker verkar ytterst fascinerande.


Läs gärna Alla monster måste dö, en mycket bra bok!

Å nummer tre blir ju Stig Vig.


Frontman i Dag Vag. Den första konsert jag såg var Dag Vag på Tibble Teaters scen. Och en av de absolut bästa livealbumen som gjorts måste ju ändå vara Scenbuddism.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar